DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

sobota 24. marca 2012

CONAN, SERPENT VENOM, GRIMPEN MIRE, UNDERSMILE, VOLITION, The Alma, Bolton, 23.3.2012

CONAN

Není tomu tak dávno, co ředitel Deathfistu zveřejnil recenzi na pro mě neznámou kapelu Conan z Anglie. Není tomu tak dávno, kdy jsem i já přivandroval do Anglie a je to přesně týden, kdy jsem jel kolem jedné hospody v Boltonu a na dveřích „pubu“ jsem zřel leták informující o vystoupení právě této chásky. A navíc free entry! No tak sláva, i když jsem slugdeový takřka panic, musel jsem vyrazit.
Ovšem za střízliva bychom to jen velice těžce zvládali a tak návštěva Tesca je absolutní nutností a nejlevnější víno by mohlo vyřešit náš problém. Cesta na kole, s flaškou vína v ruce, za tmy, bez světel, po neosvětlené cyklostezce mezi poli a golfovým hřištěm je vítanou předehrou před ubíjejícími pasážemi a zoufalými vokály. Pozoruju potok a vychutnávám (no...) nástup vína to krevního oběhu (zkurvení feťáci!!! :-)), rozrážím dveře do lokálu a to už se formuje první smečka zoufalců – VOLITION.
Hraje se bez pódia, nízkej strop, malej prostor akorát tak pro těch 40 lidí, co tak mohlo dojít. Zvuk jak kráva. Borci mají dvě baskytary (a kytaru), což si myslím, že je pro sludge dobrá volba... Při prvním úderu do strun mám pocit, že mě to vyrazí oknem ven z hospody. Strašlivá síla, celá hospoda jen vibruje! Hudebně je to sludge :-), co taky jinýho? Nicméně nejedná se o totální pomalost a nudnost, hraje jim to moc dobře a své odvádí i šílenej zpěvák, kterej mi svou vizáží a lehce teatrálními pohyby připomíná Mr. Hořáka z Morkhimmel. Velice přesvědčivý set je korunován totálním peklem, co předvádí křikloun při posledním válu, kdy se plazí po zemi, bije se mikrofonem do hlavy a vypadá, že při posledním tónu spáchá sebevraždu! Jak říkám, velice působivé a 100% nasazení. Jsem nadšen! Je vidět, že když tomu kapela dá sto procent, tak může hrát cokoliv. Je důležitý, aby jim to lidi uvěřili. Já jsem to VOLITION věřil!
UNDERSMILE jsou druzí. Čumím jak blázen, když si to do placu pro kapelu namíří dvě slečinky v puntíkatých šatičkách, puntíkatých punčochách a s každá s kytarou v ruce! Jo tak to jsem teda převelice zvědavej. Tentokrát se jedná o to nejhlubší bahno, víc pomaleji už to hrát nešlo, protože by to muselo už být pozpátku! :-) Obě kytaristky i zpívají a to tak, že obě zaráz a obě to samý. Je to takový „óóóóó...“ naprosto monotónním hlasem (hlasy). Je to opravdový psycho, má to určitě něco do sebe, ale jinak mi ta hudba přišla, že je založená vlastně jen na vazbení kytar a monotónním zpěvu. Kytaristky na ty nástroje vlastně ani nehrály, jedna z nich dokonce na tu kytaru hrála (když teda náhodou hrála) prsty zvrchu (tak jak někdo hraje na basu), jinak do těch kytar prostě jednou za minutu jen tak práskly a to bylo celý. Nevím, odvázenej jsem z toho nebyl, ale něco to do sebe mělo. Plusový body patří jedné kytaristce, která byla velice k světu! A pak že nejsou v Anglii pěkný holky!
GRIMPEN MIRE si bohužel nějak nevybavuju, víno + piva začínají svou spanilou pouť mých krevním oběhem. Každopádně to bylo rychlejší než předchozí smečka, více metal, docela v pohodě, bych řekl.
A pak to přišlo! Kapela, která se mi při předkoncertním studiu na myspace líbila ze všech nejvíc – SERPENT VENOM. Kytarista má před sebou tak 8 efektů! Toto je definitivně nejvíc metalová sebranka večera, silně mi to připomíná SAINT VITUS. Opět se nekonají žádné závody v rychlosti, ale je vidět, že tito borci ty instrumenty nedrží poprvé v rukách. Valivej pomalej metal, kterej ovšem absolutně nenudí. Navrch velice nezvyklej vokál, spíš čisté party, než nějaký řev, vynikající! Kytarista s těmi efekty čaruje a je fakt dobrej! Chlast už je na té nejvhodnější hladině a hudba SERPENT VENOM do tohoto stavu překrásně zapadá. Užívám si to na plný pecky. Parádní! Pár songů navíc bych klidně ještě snesl! DOPORUČUJU!!
A je tu závěr! CONAN. Nejdřív to vypadá, že přijeli stěhováci, protože se do prostoru pro kapelu začínají nosit obrovský bedny a to ne jen pár, ale hodně! Co toto jako kurva má znamenat?! 3 nenápadní borečci a jen když se zapojí aparáty, tak je jasný, že toto potichu nebude. Mám pocit, že mi vypadají plomby ze zubů a to se ještě dohromady neděje. Očekávání je obrovské. A pak to spustili! Ze stropu se sype omítka, z nosu se mi spouští krev a bubínky okamžitě praskají tou strašlivou silou. Sklo se rozpadá na písek, nehty a zuby vypadávají a zástava srdce je jen otázkou času. Nic tak intenzivního a tak prasácky nahlas jsem snad ještě neslyšel. (Tomuto se přibližuje snad jen GRIEF, kterej jsem viděl v Kodani, kdy jsem musel v polovině setu odejít, protože jsem myslel, že z toho hluku umřu.) Hospoda se otřásá v základech, lidi se navzájem podpírají a nosítka nestačí odnášet padlé! Tohle je zvukový masakr, tohle je nelegální!!!! Držím se pultu a vnitřnosti chcou vyskočit ven, ale držím se, co mi síly stačí. SLUDGE. Vokály jak kdyby na vás někdo hulákal až z Manchestru, velice originální. Jinak je to zkáza, víc k tomu asi nenapíšu.
Kolem jedné hodiny je konec, já sedám na kolo a peláším domů. Nic neslyším ještě celej den po té.
Ač sludge není definitivně můj „cup of tea“, tak tohle byl zážitek. Snad se příště zadaří i nějakej ten punk..., nebo nedej bože grind core!!!!!
Beggar Biker -Zbyňa-

Žiadne komentáre: