DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 27. apríla 2014

FONIJA „Mojot Pekol“ CD 2013 (Kooperácia)

Koncerty v Boogičku majú v poslednom čase pre mňa stále väčšie čaro. Okrem toho, že sú tam akcie dosť často, stále častejšie tam narážam na zaujímavé kapelky z cudzokrajnej cudziny. Jednou z nich je aj macedónske trio ukryté pod názvom Fonija. Oproti svojim krajanom Novijot Početok, ktorých som tam videl niekedy v minulom roku, má tvorba tejto partie oveľa viac chytila už naživo, no ešte viac z albumu. Rovnako ako u NP ide o melodický punk, ktorý vzdialene môže pripomínať americké partičky, no našťastie spievajú v rodej reči a znie to pre mňa exotickejšie a prirodzenejšie, no hlavne to neznie ako 457-ma kópia nejakej prevarenej americkej bandy podobného charakteru. 10 songové cd, ktoré žiaľ neobsahuje preklady textov do angličtiny, tak absolútne netuším o čomže pejú. Ale nevadí, bo každá skladba je niečím zaujímavá, no čo ma od začiatku najviac ohromilo je, ako suverénne znie ich tvorba. Chlapci sádzajú melódie s absolútnym prehľadom, pritom ale nejde o slizkú, podliezavú, prvoplánovú melodiku, ale skladby sú plné parádnych hudobných nápadov a zvratov, celé je to zastrešené melodickým spevom, ktorý znie zaujímavo práve spomínaným odlišným frázovaním. Ani neviem, ktorú skladbu by som mal vypichnúť, bo mi to ani po mesiaci počúvania nejak nejde. V každej je čosi, čo prekvapí, čo v inej nepočujete. Stále sa mi pozdáva celý album od začiatku do konca ako jeden nedeliteľný celok, kde nič nevytŕča, ale ani nič nezaniká – všetko je na svojom mieste a všetko je ako má byť. Hŕba melodického punku s dávkou hardcoru a štipkou rocku a melódie a melódie a melódie... a parádne gitarky a účelné basové linky a jednoduché, pritom parádne šlapavé bicie. To sa skrátka nedá opísať. Zmiešajte si Bad Religion, Pennywise, NOFX s Green Day, možno štipku The Cure (mierne náznaky melanchólie), Bernays Propaganda (tiež macedónci), troška českých Clean Slate (gitarové motívy mi niekedy dajú spomenúť na ich album „Saltish“) a neviem čo všetko ešte. Tak či tak, vznikne vám silne melodický kokteil so zvláštnou náladou, ktorý vás buď zdrapí za srdcovnicu a rozklepe kolená, abo vás nechá stáť jak polená... Ja si ho ale budem dávať ráno v aute na zlepšenie nálady istotne ešte nejaký ten čas...
-Majto C.-

Žiadne komentáre: