DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 27. apríla 2014

HEMDALE / DOUBLED OVER split 7“EP 2014 (Fat Ass rec.)

Hemdale patria medzi bandy, na ktoré mám neskutočnú slabosť. Stále mám v pamäti ich split CD s Exit 13, ktoré som doslova zodral vo veži. Dostal som sa k nim však už v čase, keď boli pár rokov mŕtvy. Hemdale však oprášili svoje meno na náhrobnom kameni a reinkarnovali sa späť do sveta živých, aby nám naservírovali porciu surového a hnilobou napáchnutého grindu. Úspešne sa vyhli všetkým trendom a svoju tvorbu neposunuli nikam dopredu, ale pokračujú presne tam kde pred viac než 15-timi rokmi skončili. A to aj napriek tomu, že v kapele zostal len jediný pôvodný člen, basák a spevák Matthew, na tejto nahrávke však len v úlohe vokalistu. Hneď po úvodných rifoch ma premáha totálna nostalgia s pocitom, akoby Hemdale vôbec neprestali hrať. Je tam stále tá istá chytľavosť akú som u nich vždy miloval. Presne načasovane zmeny, záhrobný chrapot, výkriky smrti, dunivé bicie v kadencii gulometu. Toto všetko v troch songoch s názvami „Keď vaše genitálie preniknú až do tváre“, alebo „Stríko Phil mi dal klvapavku“ ktoré zrejme nepotrebujú texty v booklete, aby ste sa dozvedeli o čom sú hehe. Na druhú stranu sedempalca sa podpísali Doubled Over z Austrálie. Toto je moja premiéra s týmto menom aj keď im za pomoci Psychocontrol rec. jedno split EP už vyšlo, konkrétne s americkými Roskopp, čo je trochu paradox, keďže bicman D.O. hrá tiež v Roskopp ale austrálskom hehe. To, že som vtedy tomuto splitu nevenoval až takú pozornosť teraz úprimne ľutujem a svoju chybu budem musieť čo najskôr napraviť. Doubled Over ma totálne zvalcovali svojim hutným grindom s príchuťou ranných gore grindových čias ala Dead Infection, či Regurgitate. Sypký zvuk gitary podporovaný totálne bublajúcou zbustrovanou basou má silu obrneného vozidla. S rýchlosťou je to tak pol na pol a mám pocit že v tých pomalších pasážach sú ešte silnejší ako vo výpekoch. Bubeník Christoph však dokáže poriadne šliapnuť na plyn a z ničoho nič prehadzuje tempo do rýchlych klepačiek. Myslím, že viacero akože gore grindových kapiel by si malo vziať inšpiráciu skôr tu ako v dychovke. Tento split sa bude v gramci točiť určite ešte pár dní!!!!!!!

Jan IP



Žiadne komentáre: