DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

sobota 10. mája 2014

THE CARNIVAL / VALIUM KIHARAT „Kajaani“ 7“EP 2010 (kooperácia)

Keď som na nejakom koncerte kapiel z cudzokrajnej cudziny, mám vo zvyku nakupovať všetky možné tituly ich krajanov, nech už sú staré akokoľvek. Tak sa ku mne dostalo aj toto fínske splitko staršieho dáta.
The Carnival ponúkajú surový fínsky prasopal jak sa patrí – nasraná gitara, uháňajúce bicie a spleť nasraných hlasov – to je ich song „Nälkämaa“. Druhý v ponuke je síce v podobnom nekompromisnom duchu, no je to prerábka ich kolegov z B-strany „Häkki“, hoci mám dojem, že si ju borci upravili do svojej podoby, bo bez obalu by som nikdy na to neprišiel, že nie sú autormi tejto metelice.
To Valium Kiharat ponúkajú síce dosť surový a nasraný punk, no oproti krajanom je skôr v strednom tempe Song „Syopä“ mi trošku pripomína ďalšiu kapelku z Fínska a to Sokea Piste. Ich prejav je tiež mierne odlišný od zbytku. Podľa jedného songu nedokážem posúdiť, či celá tvorba VK sa nesie práve v tomto duchu, no prerábka „Olen seivästetty“ od The Carnival je čistá besnota – rýchly punk s psycho pasážami a šialeným záverom. No vyznieva tiež dosť dobre.
Vcelku vydarené splitko, hoci vďaka spomínaným prerábkam ťažko povedať ako by vyznela tvorba týchto kapiel na dlhšom materiále, no takto sa mi obe pozdávajú, hoci o málo viac asi borci Valium Kiharat, najmä kvôli tej zvláštnej psycho-atmosfére ich vlastného songu. No na oboch sa mi pozdáva surový zvuk nahrávky, ktorý songom dodáva tú správnu punkovú špinu (Dáša, toto je čosi pre teba).
-Majto C.-


Žiadne komentáre: