DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 13. júla 2014

RATS GET FAT „No Country For Decent Man“ jednostranné 12“EP 2013 (samovydanie)

Kapela, ktorá ma kedysi zaujala skôr suverenitou pódiového prejavu ako muzikou (no taký bol v podstate len môj dojem po prvom koncerte čo som videl), no po zakúpení demo-cd „It´s a trap“ som musel svoju mienku o nej poupraviť a na každom ďalšom koncerte, čo som videl mi bolo jasné, že táto kapela má čo ponúknuť...
Tak prejdime k aktuálnemu vydaniu. Tento ich prvý vinylový počin vo vlastnej réžii pokračuje tam, kde skončila ich predošlá nahrávka. Ich svojský mix hardcoru s metalovými prvkami a emocionálne vypätými pasážami je tu dotiahnutý k väčšej dokonalosti, čím je pre mňa mimoriadne príťažlivý, pričom už predošlá nahrávka ma riadne chytila. Úvod obstará pomalšia „Turn the table“, ktorá z decentného vyklepávania bicích a vybrnkávanej gitary prejde k burácavému gitarovému revu a naliehavému emóciami napratanému vokálu. Úplne parádne mrazivý otvárací song, ktorý znie parádne aj v úvode koncertu (čím naplno nahradil song „Starec“ z dema, ktorý plnil túto funkciu v minulosti). Nasledujúci divoký „Jurrasic punk“ je parádna masáž, kde sa striedajú svištiace, black-metalom páchnuce pasáže s hutnými húpačkami. Ďalšie songy „Vietor v srdci, krv vo vlasoch“ a „A million dead flies“ sa obe vyznačujú prevažne rýchlymi tempami a melodickými vyhrávkami gitary, len s tým rozdielom, že slovensky spievaná vec je členitejšia a dlhšia, no obe znejú skvelo a keď sa po nich ozve priam až filmový úvod poslednej „Nad mestom“ s parádnymi vyhrávkami gitary aj basy – jednoducho parádička. Do toho Pecove odriekanie zaujímavého textu, ktoré sa postupne stupňuje, až vygraduje v refréne s drsnými gitarami. Záver obstará vyhrávka čistej gitary... Dokonalá vec.
Celkovo sa mi novší materiál Potkanov ohromne pozdáva, aj hudobne, aj textovo a vokálne, no aj zvukovo sa kapela posunula od hutného „metalového“ zvuku k ostrejšiemu, ktorý mi k ich tvorbe viac sedí. Som zvedavý, s čím nás žilinčania prekvapia nabudúce...

-Majto C.-





Žiadne komentáre: