DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

streda 31. decembra 2014

AFTER X-MASS EVE BENEFIT vol. 5 – (Vocatio Interna, Barney Gumble, Rats Get Fat, Proti Srsti, Vulture City) - 27.12.2014 Žilina, Bullwar

Po sviatkoch zbytku sveta prišiel na rad sviatok môj a mne podobne postihnutých jedincov. Opäť raz sa mi podarilo zohnať do vozidla posádku, tak som sa severným smerom našej rodnej nezberal sám. Napriek tradičnému zlému odbočeniu som sa na miesto parkovania pri parčíku kúsok od miesta činu dostal na prvý pokus. Severský vzduch mi očividne robí dobre. V Bullwari už sa tlačila pomerne početná skupina hudbychtivej „verejnosti“ a chvíľu po našom príchode spustila svoju produkciu prvá kapelka.

Premiérové vystúpenie si tu odbila nová začínajúca banda so starými tvárami – nástupca kapely Hopeless Youth s pozmenenou zostavou a novým menom VULTURE CITY. Takisto aj hudobne je to trochu posunuté inde. Nasratý crust, čo do nás chlopi natrepali mal šťavu, gule a všetko čo má mať. Punkovú drsnosť, melódie, kuašlapavé tempá. Spokojne som musel pokyvovať hlavou do rytmu. Príjemný úvod večera.
VULTURE CITY
Po krátkej pauze spríjemnenej debatami si organizátori akcie splnili svoju povinnosť aj s druhou svojou kapelkou RATS GET FAT. Opäť skvelý set. Koho zaujíma, aký bol, nech si prečíta report z minulého týždňa zo Serede, bo by som sa musel opakovať. Jediné rozdiely boli, že tu nebol zvuk tak čistý, ale zas na druhú stranu pekne sedel k charakteru akcie a miestu konania – pekne rozostrený masívny, podzemný zvuk, revy vianočných démonov a správny pekelný lomoz. A neviem, či to bol len môj dojem, no zdal sa mi kratší set ako v Seredi. Inak opäť len pozitívne dojmy a spokojnosť na mojej strane. A nielen na mojej. Ľudia sa bavili, kývali hlavami a poniektorí aj besnili.

Narvané až po strop
Poslednou domácou kapelkou boli punkeri PROTI SRSTI, pri ktorých začalo pravé alkopogo. Pivo skropilo tanečníkov, podlahu a poniektorých prizerajúcich sa. Zmenou charakteru podlahovej krytiny sa zmenil aj charakter tanečkov – pribúdali pošmyknutia a pády, no ľuďom to očividne nezobralo chuť baviť sa. Trošku mi vadil zvuk, bo spev bol vytiahnutý nad ostatné nástroje, no tvorba tejto bandy má inak svoje čaro. Rezký punk s občasnými melodickými sóličkami – vcelku pohoda.

Na mojich obľúbencov BARNEY GUMBLE zo Serede som sa veľmo tešil, bo som ich nevidel hrať od januára, kedy zanôtili v Boogičku spolu s Betonom a ďalšími bandami z BA. Práve to bolo príčinou môjho okamžitého rozhodnutia vydať sa na sever. Chlapci začali jednou z novších skladieb v pomalšom tempe, no potom sa rozbehla do tradičných obrátok a už to len sypalo: Illusion, Kamión smrti, Politická imunita, Darinka, Modelka, Chemtrails (bez poradia, bo je jedno ako boli zoradené, jednoducho hladili na duši)... Ich set po dlhom čase sprevádzali drobné nehody, ktoré zasypali hlavne Zločinca – šmyky na rozliatom pive, vytrhnutý mikrofón z rúk, neskôr jeho porucha, zopár pádov... No vôbec to neubralo na spáde vystúpenia a na tom, že to celé znelo absolútne skvelo. Zaznel aj ďalší nový song, ktorý mal pôvodne set uzatvárať a znel viac ako skvelo. Set nakoniec chlopi ukončili tradičným coverom od Reproach. Rýchlo a zbesilo. Paráda. Ja som si ten set maximálne vychutnal (myslím, že nielen ja).
BENEFIT

Absolútny záver patril ďalším hosťom z Čadce VOCATIO INTERNA a ich zbesilému mixu power-violence, sludge a black metalu. Miestami absolútna záhuba a zmar, miestami totálny chaos a zbesilosť. No celkový dojem bol skvelý. Zohratosť bubeníka s gitarákom furt udivuje pri tých krkolomnostiach čo tam hrajú. Svojou tvorbou spestrili produkciu celého večera. Jak povedal Pipo: kysucké podivnosti. Ale jak dobre sa to počúvalo. Asi som podivín.

A potom už len odchod. Cesta bez problémov a patálií – žiadne defekty ani iné poruchy na diaľnici ako pred rokom, len trocha snehu zaskočila našich cestárov a trochu oddialila príchod domov.
Spokojnosť s akciou z mojej strany veľká, myslím, že aj organizátorov potešila suma, ktorú sa podarilo vyzbierať pri miestny psí útulok. Čiže spokojnosť všeobecná – medzi zvieratami aj ľuďmi...

-Majto C.-


fotky: Kiush

Žiadne komentáre: