DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 28. decembra 2014

HANBA „Sílou kovadliny“ LP 2014 (Damage Done Records)

Keď sa mi na sklonku minulého roku dostala do ruky kazeta neznámej kapelky Hanba, bolo to príjemné prekvapenie. „Nová krv“ (napriek menám) na scéne, nový vietor. 3 svižné songy + 1 emotívnejší s parádnou atmosférou, čo ma navnadili na ďalšiu tvorbu. Dlho som sa tešil na ohlásený album a keď vyšiel, aj som sa tešil, lenže...
Úvodný titulný song ma od začiatku chytil svojou melancholickejšou náladou a stredným tempom. Skvelý song so skvelými gitarami a dobrým spevom. Bol som zvedavý, čo bude ďalej. Potom nátresk „Vlna“ – rýchly song s jednoduchým motívom a strednotempý refrén. Na prvých niekoľko počutí skvelé, no práve časom v tomto a podobných songoch (V 1. linii, Buranismo) vidím najväčšiu slabinu, pripadajú mi ako songy do počtu, čo majú natiahnuť hrací čas – keby ich nahrala neznáma banda, asi po týchto songoch neštekne ani pes. Našťastie všetky dojmy napravujú veci ako „Kosa a kámen“ s perfektným melodickým spevom v závere, či starú kazetu uzatvárajúca skladba „Stopy“, ktorá svojou jesennou atmosférou patrí aj v tejto kolekcii k mojím vrcholom. Druhú stranu otvára klipovka „Mělký hrob“, ktorá síce nepatrí k najlepším na albume, no stále ma dostatočné kvality na to, aby zaujala, či už jednoduchou vyhrávkou v rýchlych slohách, abo úderným refrénom, no hlavne svojou melodikou. No hneď nasledujúca vec „Ptáčata“ ju svojou atmosférou hravo prekoná. Znovu vec v strednom tempe s ťažkou gitarou a perfektným spevom, kde sa v závere pridal aj ženský hlas hosťujúcej Lucie. Položky „Buranismo“ a „Nová příležitost“ (tiež z kazety, hoci radšej by som tu asi počul song „Neony, antony, stíny města“) sú tiež len na pár vypočutí – vtedy fungujú skvelo, no časom idú mimo mňa stále viac. Album uzatvára hutná strednotempovka „Po spadaném listí“ – vec zaujímavá aj hudobne, aj textovo aj dobrým spevom, kde do jednoduchého riffu rachotia kotly a Banán naliehavým hlasom spieva, občas sa ozve príjemná vyhrávka. Jednoducho parádne znejúca vec. Keby sa miesto spomenutých štyroch rýchlejších songov objavili radšej dva takéto, bol by toto istotne pre mňa album roku. S každým ďalším vypočutím som o tom presvedčený stále viac. No škoda. Ale za všetky ostatné skvelé veci na ňom patrí kapele moja poklona, bo tak parádny, silnou atmosférou presiaknutý punk sa len tak nepočuje.

-Majto C.-





Žiadne komentáre: