DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

utorok 5. januára 2016

DISTAX / BARNEY GUMBLE / BASAL BANAR / HOPSASALA / RÚBANISKO / NIČITEĽ „6-way split“ 7“ EP 2015 (Totaliarinism Still Continues)

Jeden z dvoch na scéne dlhšie očakávaných titulov mám doma. Ten „umiernenejší“. Adrik dal dokopy kolekciu slovenských hardcore-punkových spolkov rôznych odnoží tohto žánru. Titul vyšiel v šiestich verziách – pričom každá kapela má svoju farbu vinylu – s bohatým bookletom, kde má každá banda svoju stranu. Vyzerá to celé parádne.
K obsahu samotnému... DISTAX ponúkajú drsný crust-hardcore song „Ingot“. Už naživo ma dokázali zaujať a podobne je to aj tu. Jedinou výnimkou tohto splitu sú sereďania BARNEY GUMBLE, ktorí tu majú 2 songy severskou scénou liznutého old-school hardcore punku. Svižnú klepanicu „Čas“ a pomalším úvodom a parádnou strednotempovou časťou ozdobenú, no napriek tomu pekne uklepanú, vec „Hra“. To sú skrátka BG a ich sypanice majú svoje čaro – ja im to proste žeriem. BASAL BANAR zo Zvolensa ešte v 5-člennej zostave sdrsným chrastivým zvukom Vladovej gitary a dvojhlasom Majči s Kubom. „Paranoja“ dýcha severským chladom. Druhú stranu otvorí čadčiansky disbeat HOPSASALA songom s príznačným názvom „Kysuce“. Ešte o trošku zbesilejší sú fatranskí nihilisti RÚBANISKO a ich „Surfovanie na krastovej vlne“ Nekompromisne a nasrano, ako sme zvyknutí. Drsný Dašov hlas, ostrá gitara a besné bicie, no a samozrejmosťou je aj štipľavý text. Závarečný NIČITEĽ bol pre mňa spolok absolútne neznámy, doteraz som o ňom len čítal, tak som bol zvedavý čo je to zač. V trojčlennej zostave bez gitary hrajú taký skôr pomalší, temnejší hardcore, ktorý neznie zle. Trochu ma mrzí, že bicie so spevom sú trošku hlasnejšie jak basa, ktorá hrá zaujímavé veci.
Parádny prierez slovenskou scénou, ku ktorému mám len jednu výhradu – je krátky. Kludne by som zniesol dvanásťpalcový „Slovenské vinyly nezomierajú 2“, kde by mala každá banda aspoň 3-4 songy.

-Majto C.-


Žiadne komentáre: