DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

štvrtok 24. marca 2016

DISBEATLESS „LP“ LP 2015 (kooperácia)

Hoci som o existencii tejto kapely vedel, až do ich sereďského koncertu som ich nepočul a nevidel. Tam zanechali vo mne len dobré dojmy.
Podobne som na tom aj s ich debutovým albumom. Hoci som si spočiatku zvykal na divoko nafrázované spevy, hudobne ma ich crust silne napáchnutý metalom veľmi bavil od prvého momentu. K tomu parádne anarchotexty, ktoré však musíš čítať, bo z revu ich dekóduješ len s ťažkosťami. „Práce“ síce začína v pomalšom hutnejšom tempe, však po čase sa rozbehne a valcuje masívnymi thrash-riffmi a neurvalým hlasom. „Odpad“ je intenzívna rúbanica od začiatku do konca – preletí skrz útroby a zanechá v nich paseku. „Bezmoc“ rozvibruje črevá dunivou basou v úvode a ostrým riffom gitár, načo v strednom tempe drví, zrýchli, spomalí, opäť zrýchli s parádne natrešovatelou gitarou - neskutočná nálož. V podobnom duchu presviští aj nasledujúca „Hlas lidu“. Stranu uzatvára parádnym riffom štartujúci „Sobec“, vzápätí ho ale zas zomelie thrash-crustový mlynček. Po otočení ma ohromuje „Human steak“ parádne vygradovaným rozbehom, ale aj skvelým striedaním nasratého crustu v slohách s pomalšími medzihrami. Asi najčlenitejší song albumu. Po ňom nasledujúci „Bydlení je právo“ je krátky, drsný a nekomplikovaný vyhladzovák, jak kopanec do ksichtu po predošlej veci. „Revoluce“ spočiatku síce znie podobne, no potom spomalí a ponúkne basovú vyhrávku a kvílivé sólo. V rýchlom tempe potom aj skončí. Na záver nás ešte rýchlym tempom umláti „Patent na rozum“ , ktorý sa v polovici zlomí do pomalých sekaných gitár a parádne s kvílivým sólom a revom speváka sa s nami rozlúči.
Skvelý album, ktorému veľmi pomohol zvuk od Bluma. On skrátka pre tento žáner má osobitý cit. To treba počuť. Ja si to vždy rád zopakujem.

-Majto C.-



Žiadne komentáre: