DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 19. júna 2016

MODERN DELUSION / CHRESUS JIST split 7“EP 2014 (Ha-Ko Bastards, Crapoulet Records, Doomtown Records)

Na predminuloročnom Ffud-e nám letnú sparu rozháňalo trio chorvátskych post-punkerov Modern Delusion, od ktorých som si aj zadovážil toto splitko. Ako to už u mňa býva zvykom, donedávna ležalo ladom, no nastal čas vyjadrenia sa k jeho obsahu.
Modern Delusion na svojej strane ponúkajú 3 songy. „Lost in fear“ je pre mňa taká nevýrazná, no ničím neurážajúca gitarovka so štýlovým, mierne posmutnelým prejavom speváka. Cover od Manmachine“ je plus-mínus to isté, len s rozdielom, že tu spieva klávesáčka Darija. Garážovo znejúca gitara vysekáva nevýrazný riff a klávesáčka deklamuje text a kričí, že nenávidí ľudskú rasu. Inak len song prelezie kol mňa a bez stopy mizne v minulosti. Posledná „Sobibor“ v tom istom tempe ako predošlé a rovnako aj v tom istom šate. Dal som tomu dosť času na to, aby som zistil, že pre mňa tu nič nie je. Škoda, naživo to znelo zaujímavejšie.
To na strane srbov Chresus Jist sa rýchlosť trošku zvýši a dve dámy a jeden pán servírujú garážový post punk mierne líznutý vplyvmi The Cure v songu „Kill“. Mierne spomalenie a viac melanchólie príde v songu „Kosmos“. Gitara s basou vyhrávajú posmutnelé melódie medzi slohami a celý song má takú príjemne jesennú náladu. „Il giorno del cobra“ sa vráti do rýchlejšieho stredného tempa a mikrofónu sa chopí gitarák Filip. Opäť množstvo vyhrávok a rôznych medzihier pomedzi striedme spevy jak z druhej izby. Napriek tomu ma tvorba tejto trojky ohromne baví a zniesol by som aj viac položiek. Úplne mi napravili pachuť sklamania po vypočutí strany ich kolegov.
Neviem, či sem chodí človek holdujúci týmto garážovým rockovačkám, no kludne to môže koštnúť hocikto, kto si nekladie žánrové hranice...

-Majto C.-



Žiadne komentáre: