DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

piatok 12. augusta 2016

HUMIT / ABORTION / ALEA IACTA EST / SEDEM MINÚT STRACHU / KUMURU / PASKUDA „6-way split“ 7“ EP 2015 (Totaliarianism Still Continues)

Druhý z dvojice 6-splitiek si tiež našiel cestu k svojmu novému domovu, len som ho nejak zabudol popísať. Mea culpa, či jak to hentí totok... Tak poďme rovno k veci.
HUMIT a ich drum´n´bass grind ma extra neoslovujú, možno keby tam vrzgotala ešte gitara, ale takto sa mi to zdá také, no, nemastné neslané. Narozdiel od personálne podobného Ničiteľa tu basa nehrá nič zaujímavé. Našťastie ponúkajú len jeden song, no aj ten mohol byť na môj vkus oveľa kratší. To ABORTION je iné kafíčko. Libor zvolil na trojicu songov surovší sound, ako som zvyknutý, no aj tak je to pekný masaker. Rozleptaný staroškolský grindcore so všetkým, čo k nemu patrí: škrekot, vreskot, distortion aj na base a klepanice až za hrob a samozrejme aj tradičné texty o láske k tejto spoločnosti. Galanťania ALEA IACTA EST ponúkajú dvojicu songov s ostrým zvukom a trochu väčším príklonom k hardcoru, no o klepanice tradične nie je núdza, ako aj o rôzne zmeny, ktorých je tvorba AIE vždy plná. Pre mňa asi najväčšia lahôdka tohto výberu. Druhú stranu rozozvučia svojím hlukom borci SEDEM MINÚT STRACHU a na svoje pomery ponúkajú hluk tak nejak organizovaný - akýsi betónový monolit uklepaný Jančiho búchaním a vysypaný z aparátu, no má to čosi do seba, ale dokážu narobiť aj väčšie peklo. KUMURU sa mi hudobne pozdávajú, no na nervy mi lezie spev (podobný druh ako u Smuteční slavnosti) – bez neho by som bez výčitiek ich tvorbu zaradil k spolkom ako The Public, abo starej tvorbe ich krajanov Šramot, no ten vreskot to u mňa dosť zhadzuje. Namiesto troch by som uniesol napr. aj jeden. A tak podobne ako na prvej strane, aj na tejto príde najväčšia chuťovečka v podobe songu „Skurvený egoizmus“ poslednej partičky výberovky PASKUDA. Odkedy som ich prvýkrát počul, ušli kus cesty a teraz znejú veruže viac ako dobre. Asi by som zniesol aj dlhší materiál zas.
Dobrý počin. Graficky podobne vybavený ako jeho „miernejšie“ dvojča. Aj napriek mojim výhradám si myslím, že tento výber má svoje dôležité miesto a zaslúži si pozornosť.

-Majto C.-


Žiadne komentáre: